neděle 24. dubna 2016

Svetřík s páranými oky


Loni koncem roku, když jsem se učila na atestaci, jsem měla závazek, že pletení půjde na chvíli stranou. I tak jsem aspoň toužebně listovala časopisy nebo projížděla internet a vyhlédla jsem si tenhle svetřík na jaro.
Je z Kreativního pletení 3/2013, vzala jsem na něj Cotton Merino Drops odstín 01 smetanová a jehlice 3,5 mm (na lem výstřihu), 4 mm (na sedlo) a 5 mm (na zbytek). Plete se vroubkem, zvlášť přední a zadní díl a oba rukávy od spodu, v úrovni sedla se pak všechny díly spojí na kruhové jehlici a začíná nejzajímavější část - páraná oka. To je adrenalin!  Zvlášť když si je neoznačíte, pářete a čekáte, jestli se zastaví na správném místě nebo o jedno oko vedle pojedou dál;-)
Zároveň je tohle moje první dílo, u kterého se nemusím stydět, jak je sešité. Konečně jsem se podívala na Youtube, jak vypadá ten slavný matracový steh, a lituju, že jsem to neudělala dřív. Jestli máte taky takové mezery, určitě brzo napravte a najděte si nějaké instruktážní video na "mattress stitch".
boční šev a matracový steh v akci

A nakonec ještě pár postřehů ke Cotton Merino. Složením je to půl na půl bavlna a merino vlna, na omak moc příjemná, nic kousavého ani extra chlupatého, silná tak akorát a plete se z ní moc dobře. S klidným srdcem můžu doporučit i pro malé děti a miminka. Jediné, co mě překvapilo, že svetřík z ní je poměrně teplý, ale hodně nejspíš dělá i použitý vzor, přece jen vroubková pletenina je dost silná.

Žádné komentáře:

Okomentovat