pátek 5. února 2016

Svetr Ease



Ease jsem si nadělila k Vánocům. Jen materiál stál jako slušná zimní bunda, proto jsem se nějakou dobu rozmýšlela, jestli to za to stojí. Teď už ho nějaký ten pátek nosím, proto můžu s jistotou říct, že stojí. Malabrigo je prostě boží.

Svetr je pletený podle návodu od Alicia Plummer, který se prodává na Ravelry - TADY. Je jednoduchý a dobře napsaný. Plete se na kruhových jehlicích v jednom kuse a můžete si vybrat variantu s rolákem nebo velkým kruhovým výstřihem. Já po dlouhém váhání zvolila výstřih. Ta vychvalovaná příze je 100% merino Malabrigo Rios, odstín Piedras. Je ručně barvená, co klubíčko to originál. To jsem při pletení brzy zjistila, když mi barvy při načnutí nového klubka udělaly "schod". Řešila jsem to tak, že jsem pletla ze dvou klubek současně, střídala jsem je vždy po dvou řadách. Na svetru to lehko poznáte - sedlo je z jednoho klubka a níž se pak střídají barevné proužky. Barvy jsou nádherné, prolíná se hnědá, rezavá, žlutá, fialová, zelená... ani nemusím dodávat, že foťákem jsou nezachytitelné. A samotná příze je moc příjemná, jemná, měkká, nekousavá.
Poprvé jsem si vyzkoušela pružné zakončení. Zvolila jsem Jenny´s suprisingly stretchy bind off a musím jen doporučit - video na youtube zde. Pruží velmi dobře a "v  klidovém stavu" vypadá úhledně, pleteninu nijak nerozšiřuje.


Pletla jsem svou blbostí něco mezi velikostí XS a S. To znamená, že jsem začala jako S, ale v průběhu jsem nepozorovaně přešla na počty ok pro XS. Na výsledku se to naštěstí neprojevilo, svetr obleču;-) Jehlice jsem vzala 5 mm, na lemy 4 mm a spotřebovala jsem necelých 500 gramů.

K dospěláckému Ease existuje i dětská verze Abate.

5 komentářů:

  1. Krásný svetr, jedno oko jako druhé. Vy jste tak šikovná, pokaždé vaši práci obdivuju <3 :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný svetr, jedno oko jako druhé. Vy jste tak šikovná, pokaždé vaši práci obdivuju <3 :)

    OdpovědětVymazat
  3. Je prekrásne jednoduchý ...!

    OdpovědětVymazat