pátek 13. listopadu 2015

Nedělní šatičky


Tyhle holčičí šatičky jsem pletla v létě a věnovala jsem je do charitativní dražby na Modrém koníku. Včera se vydražily za krásnou částku, mám z toho radost. Dražbu pořádáme pravidelně dvakrát do roka a obvykle do ní dělám něco holčičího. Kvůli samým klukům doma mám absťák:-)

Šaty jsou podle placeného návodu TADY. Pletla jsem Merina Vlnap na jehlicích 4 mm. Příze je o něco silnější než originál, podle rozpisu na velikost 9-12 měsíců mi z toho po menší úpravě délky vyšla velikost cca 92. Rukávky dokonce pasovaly do průramků, toho jsem se celou dobu bála nejvíc. Spotřebovala jsem 5 klubek.
Šatičky se mi moc líbí, lístkový vzor v jednom pruhu na sebe hezky poutá pozornost a zdobí celý model. Podle návodu si k nim do sady můžete uplést i bolerko nebo - jak to teď pojmenovat - šortky na kšandy.
Pokud se do nich pustíte, doporučuju plést na kruhových jehlicích beze švu přední i zadní díl současně. Není to žádná složitá úprava, ušetříte si sešívání a bude to vypadat víc profi.

Při téhle příležitosti bych vám také ráda představila náš Dobročinný spolek šikovných holek. Je to registrovaný spolek (dřívější občanské sdružení), který jsme založily, abychom mohly naše "dobročinné snažení" rozšířit i mimo server Modrý koník. Najdete nás na webových stránkách Spolek šikulek, kde si o nás můžete i víc počíst. Od zítra startujeme veřejnou sbírku pro malého Damiána, ten má neurologické onemocnění a za vybrané peníze pojede na rehabilitační pobyt. Sbírka bude probíhat formou dražby hand-made výrobků, které darovaly šikovné holky z celé republiky. Budeme rády, když se do dražby zapojíte, bude probíhat tady - Aukce pro Damiána.
V budoucnu bychom se chtěly spolku víc věnovat, je to fajn způsob, jak díky našemu nej koníčku - ručním pracím - pomáhat ostatním.


6 komentářů:

  1. Opět moc krásné :) Jste má motivace k pletení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:-) Pěkně pletené věci jsou ta nejlepší motivace. To si pak řeknete, že to přece musíte zvládnout taky, a už to jede:-)

      Vymazat
  2. Ahoj Helo, moc pěkné šatičky, a ještě posloužily na dobrou věc.
    Dneska jsem objevila tvoje Motánky. Přečetla jsem si pár přízpěvků a moc se mi líbí tvoje práce i přízpěvky, třeba advetní kalendář je super, háčkované šaty nebo jakým způsobem píšeš o kruhových jehlicích. Jen tak dál, budu tvoje Motánky pravidelně navštěvovat a už se těším na nové přízpěvky. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lenko, moc děkuju za komentář. Nový příspěvek snad brzo bude, budu ráda, když i do budoucna tu budeš nacházet zajímavé věci.

      Vymazat
  3. Ahoj Helo.
    Krásné šatičky. Myslím ,že je zařadím do svého dlouhého seznamu věcí, které chci vyrobit. A toto bych vyrobila ve dvou velikostech - malé pro dceru a velké pro sebe.
    Včera jsem náhodou objevila tvůj blog. A tyto náhody jsou nejlepší. Člověk při nich objeví spousty šikovných holek, které propadly ručním pracím stejně jako já. Jsi šikovná holka. Přečetla jsem všechny přízpěvky a v některých se vidím. Háčkování jsem podlehla po narození dcery, pletla jsem už předtím. Časopis Verana sleduji již několik let a mrzí mě, že letos ještě nevyšel. Pletené či háčkované věci ráda dávám jako drárečky svým blízkým. Syslím vlnu docela dost a zamilovala jsem se do šroubovacích jehlic. Na jiných už nepletu. Mám Knit-pro. Zrovna v sobotu jsem nahazovala švagrové čepičku na klasických jehlicích, no děs. Zlaté šroubovací. Zamilovala jsem se do vlny od firmy Drops, snažím se zredukovat staré nasyslené zásoby.
    Jsem ráda, že je víc takových nadšenců, kteří tvoří krásné věci.
    Měj se Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Terezo, takovéhle komentáře, vlastně úplné dopisy, čtu moc ráda. Koukám, že taky píšeš blog, budu si ho muset prohlédnout:-)

      Vymazat