pátek 26. prosince 2014

Vánoční dárky

Letos jsem se s vlastnoručně vyrobenými dárky pod stromeček moc nevytáhla. Nápady byly, ale času málo. Jaksi mi nedošlo, že po nástupu do práce bych si měla práci rozvrhnout jinak než rok předtím, když jsem ještě byla na mateřské. Takže háčkované polštáře pro mamku a tchýni jsem musela škrtnout, dárek pro manžela taky a zvládla jsem jen pletené ponožky pro bráchu a nákrčník pro nastávající švagrovou.

Drop Stitch Cowl je typický last minute projekt. Vzala jsem jedno klubko petrolejové Lisy Big, desítky jehlice, Víťa mi odmotával vlnu a za večer byl nákrčník na světě. Určitě zařadím na seznam vánočních dárků na příští rok.



Návod je volně ke stažení na Raverly a je vhodný i pro začátečníky. Plete se na kruhových jehlicích, potřebujete umět hladce, obrace a pouštěná oka, na kterých nic není. V jedné řadě nahodíte a v další nahození z jehlice zase pustíte, tím vznikne protažení.
K návodu je i videopostup, jen si musíte odmyslet to nahazování příze rukou, to nikdy nepochopím;-)



Ponožky pro bráchu bych vám taky ráda ukázala, ale až po zabalení jsem si vzpomněla, že bych je mohla vyfotit. Tak aspoň takhle - ponožková příze Fabel a návod od Drops Design.


Trochu jsem se bála, jak se bude tvářit na to, že dostal po-no-žky! Ale dobrý, vypadá to, že je bude mít jako největší svátost. Prý si je bude brát maximálně do postele, aby si je neprošlapal, a taky řekl, že jsem blázen, když jsem každou řadu dělala jinou barvou, že to muselo dát hrozně práce;-)

4 komentáře:

  1. Helenko děkuji. Další z kousků, které určitě vyzkouším. Dle tvého návodu jsem zdolala několik pánských čepic ale s focením to dopadlo jako tvoje - bráchovo ponožky :o) Ale zítra bych mohla mít šanci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aranel, čepice ti jdou jedna radost, nepochybuju, že s nákrčníkem to bude stejné:-)

      Vymazat
  2. Ahoj Helenko, vzorek znám a nenapadlo by mne použít ho na nákrčník - díky za inspiraci. Ponožky už nepletu, ale třeba se k tomu zase vrátím. Líbí se mi ta samovzorovací příze - ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zuzko, taky mám moc ráda samovzorovací příze, už jen kvůli nim zkouším stále další a další ponožky:-)

      Vymazat